Educational and Vocational Activities Integration Pedagogical Technologies


Cite item

Full Text

Abstract

In this article the pedagogical technologies favoring the integration of vocational schools students training and practical activities are considered . The integration potential of mentioned pedagogical technologies and their influence for level of practical training are analyzed.

About the authors

V N Lyusev

PSTU

PSTU

References

  1. Вербицкий, А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. - М. : Высшая школа, 1991. - 148 с.
  2. Голощекина, Л. П. Проблемные упражнения в обучении отделочников: метод. пособие. - М. : Высшая школа, 2009. - 45 с.
  3. Ефанов, А. В. Профессиональная практика студентов: теория, организация, эффективность : монография. - Екатеринбург: Изд-во Рос. гос. проф.-пед. ун-та, 2010. - 130 с.
  4. Ибрагимов, Г. И. Концентрированное обучение: теория, история, практика : монография. -- Казань: Центр инновац. технологий, 2010. - 364 с.
  5. Ибрагимов, Г. И. Формы организации обучения: теория, история, практика : монография. - Казань: Изд-во «Матбугат йорты», 1998. - 326 с.
  6. Паюшкин, В. П. Освоение деятельности: индивидуальная репродукция или продуктивное сотрудничество // Психолого-педагогические проблемы общения. - М.: НИИИ ОП АПН СССР, 1980.
  7. Профессионально-педагогические понятия: словарь / сост. Г.М. Романцев, В.А. Федоров, И.В. Осипова, О.В. Тарасюк. - Екатеринбург: Изд-во Рос. гос. проф.-пед. ун-та, 2005. - 456 с.
  8. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 051000 «Профессиональное обучение (по отраслям) - М., 2009. - 30 с.
  9. Чапаев, Н. К. Интеграция образования и производства: методология, теория, опыт : монография / Н. К. Чапаев, М. Л. Вайнштейн. - Челябинск ; Екатеринбург : ЧИПРО; ИРРО, 2007. - 404 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2012 Lyusev V.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies