Module-Rating Technology as Means of Teaching Efficiency Increasing of Professional and Pedagogical Subjects at Higher Schools.

Full Text

Abstract

Existing problems of traditional training system and training innovative systems introduction attempt training in educational process are considered. The opportunity of module - rating technology introduction in educational process of the future experts reveals vocational training.

About the authors

D V Romanov

U L Solomonova

References

  1. Александрова, Н.Н. Модульно-рейтинговая система оценки знаний учащихся на уроках делопроизводства как одна из развивающих технологий обучения [Электронный ресурс]. - URL: <http://festival.1september.ru/articles/101432/> (дата обращения: 15.02.2011).
  2. Куляпкина, И.В. Использование модульно-рейтинговой технологии обучения. Автоматизация работы преподавателя [Электронный ресурс]. - URL: <http://msk.ito.edu.ru/section/64/2043/> (дата обращения: 15.02.2011).
  3. Логиновская, Т.Н. Методические рекомендации [Электронный ресурс] / Т.Н. Логиновская, С.В. Лукичева. - URL: <http://www.edu.ru/db/mo/Data/d_02/2654.html> (дата обращения: 15.02.2011).
  4. Петропавловская, В.Б. Модульно-рейтинговая система обучения и оценки успеваемости студентов: методические рекомендации / В.Б. Петропавловская, А.В. Клингер, А.А. Вишнякова. - Тверь, 2008. - 15 с.
  5. Попов, М.В. Положение о модульно-рейтинговой системе подготовки студентов/ М.В. Попов, В.К. Зубкова, И.К. Бурмистрова [и др.]. - Саратов, 2005. - 19 с.
  6. Тантыбаева, Б.С. Применение модульно-рейтинговой технологии при обучении студентов в университете [Электронный ресурс]. - URL: http://www.rusnauka.com/DN2006Pedagogica/5_tantybaeva.doc.htm. (дата обращения: 15.02.2011).

Statistics

Views

Abstract: 80

Dimensions

Article Metrics

Metrics Loading ...

PlumX

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2011 Romanov D.V., Solomonova U.L.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies